fbpx
נהניתם?
עם החברים!

האם לקנות קורקינט חשמלי ביבוא מקביל?

מחסור בחלקי חילוף, תקלות מסוכנות ושירותי לקוחות בעייתיים –
הסיפור האמיתי מאחורי היבוא המקביל
של כלי התחבורה הדו-גלגלים החשמליים בדגש על קורקינט חשמלי.

שוק הקורקינט החשמלי
וכלי התחבורה הדו גלגלי החשמליים בישראל

עולם התחבורה הדו-גלגלי החשמלי תפס תאוצה גדולה במהלך השנים האחרונות וניתן לראות יותר ויותר כלים דו-גלגלים חשמליים נוסעים סביבנו בכל מקום. זאת במטרה לספק פתרון תחבורתי יעיל ונוח לאנשים עבור ה-Last Mile שלהם אל מול הצפיפות ההולכת וגוברת בכבישים ובתחבורה הציבורית. כיום, ניתן למצוא בשוק התחבורה הדו-גלגלי חשמלי מגוון רחב של סוגי כלים כגון: אופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים, סקייטבורד חשמלי, רכינועים, קורקינט לילדים, קורקינט אקסטרים ועוד המציעים רמות שונות של נוחות, מהירויות ויכולות לרוכב בהתאם לצרכיו האישיים של הלקוח. בשוק הישראלי ניתן למצוא מספר חברות המייבאות את מגוון הכלים הללו ביבוא רשמי היישר מהיצרן. אותם חברות נדרשות, כיבואן הרשמי של כלי התחבורה בדו גלגליים בדגש על קורקינט חשמלי, לעמוד בסטנדרטים ובאיכות אותם קובע היצרן המקורי ולרוב גם לעבור תקופת הדרכה ולימוד על המוצר על ידי היצרן עצמו. בצורה כזאת, יכול היצרן להבטיח כי היבואן לא רק יספק את המוצר הכי איכותי אלא גם ידע לספק מענה ושירותים מלאים בכל הקשור למוצר. בנוסף, מחויבות אותן חברות גם לעמוד בדרישות ובתקנים של מדינת ישראל ולהיות תחת פיקוח בעת הבאת הכלים ארצה ובמתן השירותים המשלימים לצרכן.

קורקינט חשמלי ביבוא מקביל

לעומת זאת, ביבוא המקביל המוצר נקנה דרך צד שני או שלישי ולא מהיצרן המקורי ישירות. היבואן המקביל לא מחויב לעמוד בסטנדרטים של היצרן או בהוראות שלו ואינו תחת שום פיקוח המבטיח את טיב ואיכות המוצר. מצב זה מאפשר ליבואנים פרטיים לקנות כלים מצד שני ושלישי מבלי לדעת את מקורם או את טיב איכותם, לייבא אותם ארצה ולמכור אותם מבלי לדעת האם כל החלקים מקוריים ואיזה תקלות עלולות להופיע במהלך השימוש בהם. בנוסף, היבואן עצמו קובע את האחריות הניתנת בעת הרכישה ואת מכלול השירותים המשלימים הוא מציע לצרכן בעת קניית המוצר ממנו.

למה לקנות קורקינט חשמלי מיבואן רשמי

בעת קניה של מוצרים “בסיסים” כגון ביגוד, מזון וכדומה מיבוא מקביל, הצורך בשירותים המשלימים הינו מועט שכן במקרה הצורך פשוט מחליפים את המוצר הפגום. אך שמדובר בכלי תחבורה בדגש על קורקינט חשמלי הדורש תחזוקה והעלול להינזק בעת שימוש יש צורך במערך שירות לקוחות ותיקונים טוב, מקצועי, אמין וזמין. שירות משלים שכזה ניתן למצוא למשל אצל חברת UME מבית UMI היבואן הבלעדי והרשמי של  Segway Ninebot Israel מאז 2003 שלא רק שהיא מציעה 12 חודשי אחריות מלאה על מגוון הקורקינטים שלה אלא גם מספקת שירות תיקונים מלא ללא תוספת עלות כספית ואף מספקת כלי חלופי לצרכן עד שהכלי שלו יחזור מתיקון.
מנגד, האחריות אותה מקבל הצרכן מהיבוא המקביל כפי שציינו היא בשליטה של היבואן עצמו. לרוב היבואן יגבה כסף נוסף במקרה של שליחת הכלי למעבדה לבדיקה או במקרה של צורך בתיקון והחלפת חלקים. זמן הטיפול יהיה ארוך לא פעם מ 14 יום אותו דורש החוק. בנוסף, מכיוון שהיבואן מייבא דרך כלל את הכלים בשלמותם לא תמיד יהיו ברשותו חלקי החילוף הנדרשים (על אף שעל פי חוק מחויב להחזיק חלקי חילוף לפחות 7 שנים מיום הפסקת שיווק המוצר) על מנת לתקן את התקלה ולפעמים גם לא את הידע הדרוש בכדי לבצע זאת. כל זאת בהנחה שהיבואן מספק מערך שירות לקוחות פעיל הנותן מענה מלא ללקוחות שקנו דרכו. בעיה נוספת העלולה להיווצר במצב כזה הוא יבואן שמוכר את הכלים הללו ויום אחד מחליט לסגור את החנות ולהשאיר את קהל לקוחותיו ללא כתובת שתספק מענה בעת הצורך.
מעבר לכך, צריך לזכור גם כי הכלים אותם רוכשים דרך היבוא המקביל אינם תמיד מקוריים ומכיוון שאינם מגיעים ישירות מן היצרן טיב איכותם אינו ידוע. העובדה הזאת יכולה להוביל לקניה של כלי תחבורה חשמליים בדגש על רכינוע, סגווי וקורקינט חשמלי לא תקינים שיחלו להציג תקלות ובעיות שלא מוכרות ליבואן או ליצרן ויכולות להוביל בסופו של יום לפגיעה ממשית ברוכב. כלים שלא מאפשרים נסיעה מעבר למהירות נמוכה ושימוש בפנס הקדמי של הכלי יחדיו או חלקים המשתחררים תוך כדי נסיעה הם רק חלק קטן מהתקלות איתם מגיעים לקוחות אל חברת Segway לאחר שקנו כלי ביבוא מקביל ולא קיבלו מענה לבעיות הללו.

יאיר יונגר, סמנכ"ל שיווק ומכירות UME, היבואנית הרשמית של Segway-Ninebot בישראל

“אנחנו נתקלים לא פעם במקרים בהם מגיעים אלינו אנשים שרכשו כלים ביבוא מקביל המציגים תקלות ובעיות המסכנות חיים. הצרכן מגיע אלינו לאחר שלא ניתן לו שום פתרון מהחנות בה קנה את הכלי ואנו עושים את מיטב המאמצים כדי לתקן עבורו את הבעיה על מנת שיוכל לחזור ולהשתמש בכלי בבטחה.
בסופו של יום, פתיחת השוק הישראלי ליבוא מקביל היא מבורכת ולא פעם היא מאפשרת לצרכנים ליהנות ממגוון רחב של מוצרים המוצעים לו על ידי מגוון רחב של יבואנים. אך חשוב לזכור כי ישנם מוצרים בהם החשיבות של המערך המשלים והאחריות הניתנים במעמד הקניה היא חשובה ונצרכת בדגש על מוצרי תעבורה כדוגמת כלי תחבורה חשמליים בדגש על סגווי וקורקינט חשמלי.
רמת התחזוקה והשירות שמעניקים אם בכלל היבואנים המקבילים אינה דומה לרמת השירות המצופה ממותג בינלאומי מוביל וממערך שירות שנהנה מהכשרות בינלאומיות ישירות מהיצרן”.

רוצים להרגיש את הדבר האמיתי?
מוזמנים להגיע לרכיבת מבחן

חנות הדגל
קפלן 21, תל-אביב
(מתחם דה וינצ’י)
א’-ה’ 10:00-19:00 ו’ 10:00-14:00
3605* שלוחה 1

 

×

שיחת ווטסאפ

דילוג לתוכן